Saturday, April 1, 2017

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

1st skali....
Bulan 3 ni, perestasi sistem yang saya gunakan telah mencatatkan kejayaan yang memberangsangkan.

Itu mengenai sistem.

Mengenai prestasi akaun saya yang sebenar....hmmmmm tension. Saya miss 4 kali peluang yang memberikan kemenangan besar kepada sistem yang saya gunakan.

Walaupun terlepas 4x peluang itu (disebabkan oleh internet terputus line & pergi bercuti bersama keluarga), namun secara keseluruhannya, akaun saya masih mencatatkan kenaikan modal yang positif (walaupun bukan 2 atau 3 angka). Kalau ikut sistem rapat rapat, akan dapat 192pts per lot. Saya cuma dapat 37pts per lot. Itu harga yang saya kena bayar sebab terlepas setup signal tu. huhu.

Jadi Mari Kita mulakan Bulan April dengan minda yang lebih positif. Ikut sistem rapat rapat.

Ada pelajar saya yang ragu ragu dengan sistem dan telah dikenakan denda on the spot. Bukan oleh saya, tapi oleh Mr Market sendiri. Ya, dunia trading ni kejam. Awak buat salah, dia terus tibai on the spot. Takde hanky panky.



OK. Tutup buku cerita bulan Mac.
Jom kita analisa apa yang akan disajikan pada minggu depan.
Dari sudut pandang market pattern - masih dalam Bearish.
Dari sudut pandang mata saya, Bearish semakin melemah (3 push to the bottom). Tapi tu bukan bermaksud saya akan masuk Buy buta buta. saya akan tunggu setup sistem saya valid sebelum saya masuk buy.

sementara menanti tu, kita layan Sell bila ada valid signal.






0 comments

Post a Comment

 


Blogger Template By LawnyDesignz